Bewegingsonderwijs

Bewegingsonderwijs met kleuters, een vak apart - 6
Bewegingsonderwijs · 21. februari 2021
Dit is het zesde en laatste artikel van een serie over bewegingsonderwijs met kleuters. In het vorige artikel werden verschillende theoretische aspecten praktijkgericht uitgewerkt waarbij de nadruk is gelegd op de zogenoemde ‘eigen huis- en tuinorganisatie’. In dit afsluitende deel wordt de ‘huis- en tuinorganisatie’ verder uitgewerkt en toegelicht aan de hand van voorbeelden waarbij handvatten worden gegeven voor een succesvolle implementatie van diezelfde huis- en tuinorganisatie.

Bewegingsonderwijs met kleuters, een vak apart - 3
Bewegingsonderwijs · 20. februari 2021
Dit is het derde artikel van een serie over bewegingsonderwijs met kleuters. Dit artikel zoomt in op speelkriebels en de relatie met vakinhoudelijke principes. Bewegingsonderwijs is een apart vak, werken met kleuters een vak apart. De combinatie van die twee verdient speciale aandacht. Een bundeling van theoretische kennis, praktische inzichten en bruikbare tips over kleuters: de ontwikkelingsmogelijkheden van het jonge kind leren snappen, en vooral ‘kleuters in beweging' vakkundig begeleiden

Bewegingsonderwijs met kleuters, een vak apart - 2
Bewegingsonderwijs · 19. februari 2021
Het vervolg van bewegingsonderwijs met kleuters; een vak apart. Ter afronding van het eerste deel werd expliciet de vraag 'Leuk bedacht, maar hoe geef je dit vorm in de praktijk?' gesteld. Aan de hand van een bewegend voorbeeld werd een eerste inkijkje gegeven. Ook dit tweede deel zal worden afgesloten met de praktijk in beweging, maar start met een geschreven praktijkvoorbeeld met daarin verschillende elementen van de totale ontwikkeling zoals deze naar voren komen in de bewegende beelden.